Alla inlägg under augusti 2011

Av Majvor - 26 augusti 2011 13:32

 

Golden Nala som busar i vattnet med sina kompisar. Tack Ellinor för den härliga bilden. Nala verkar gilla vatten lika mycket som brorsan Peps.

Av Majvor - 23 augusti 2011 23:46

 

Peps sänder en hälsning till sina syskon som snart är 10 månader.

Har idag fått lite återkopplingar via mailen och man kan inte annat än bli glad när man läser att ni är så nöjda med era gyllene. Härligt att höra att ni blev mer än nöjda med valparna efter Mimmi och Higgins.

Av Majvor - 22 augusti 2011 22:18

 

Candy, Rambo och Pontus tar sig en tupplur.

Av Majvor - 21 augusti 2011 22:00

Idag började vi på apporteringskurs Peps och jag. Vilken ivrig Peps jag hade med mig, han hade nog helst varit ensam på kursen för hu vad jobbigt det var att behöva vänta på sin tur. Hade inte kameran med mig men hoppas att få några bilder av Lisa sedan för hon tog lite bilder. Peps fick för första gången hämta fågel ute i vattnet jag var så klart osäker på hur han skulle fixa det eftersom han bara hämtad dummis, men han visste precis vad som väntades av honom. Vi ser redan framemot nästa kurs tillfälle, i väntan på den ska vi träna. Ska bli en otroligt rolig höst med massa övningar som vi ska träna in.                                               
                  

Av Majvor - 15 augusti 2011 18:50

  

Grattis Mimmi på 5 årsdagen.

En enastående mamma som har två barn kvar hemma, Vera 2år och Peps 9 månader.


Av Majvor - 11 augusti 2011 21:25

  

Kunde ju inte låta bli att ta en bild på Pontus och Peps där dom ligger och sover sött bredvid varandra. Älsta killen och Yngsta killen. Tryggt och bra tror jag att Pontus tänker. Puss på er mina älsklingar.   

Av Majvor - 11 augusti 2011 21:16

 

När Nora var här förra veckan tillsammans med sin kompis Amanda. Då hade hundarna det riktigt lyxigt, Nora pysslade om alla fyrbenta. När det sen var dags att åka hem för Nora var jag ju bara tvungen och fråga, Har du någon favorit hund nu?  Gissa vad svaret blev jo Golden Peps han hade vunnit Noras hjärta, övriga fick dela på en andra plats men det är inte fy skam det heller. Tack Nora o Amanda för en härlig vecka det var jätte kul att ha er här.

Av Majvor - 11 augusti 2011 21:00

 

En juli dag tog vi hit mina föräldrar på en fika, Pontus och Candy passade på att få lite extra uppmärksamhet. Min mor och far var dag matte o husse åt Pontus när han var valp och unghund, så många minnen har dom så klart tillsammans. Ponte är nästan jämngammal med mina föräldrar om man räknar om hans år till människoår ja han skulle vara 79 och mor o far  är 81 resp 85. Endast Candy som på denna bild är en ungdom med sina 3 år.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards