Alla inlägg under augusti 2008

Av Majvor - 28 augusti 2008 23:55

Idag på förmiddagen gick Mimmi och jag med grannen och hennes hund Hoby på långpromenad. Vi sa igår kväll att vi skulle gå , och när man vaknade så var det mulet och sen kom ett riktigt regn väder. Men Jessica och jag vi tog kläder efter väder och efter kl 9 var vi iväg. Inga yorkar fick följa med för dom blir ju så fryssna när det är blött. Men goldisarna dom tål lite mer. Vi var ute och gick i 2,5 -- 3 timmar och sen var både hundar och ägare trötta. En snabb lunch och lite york pyssel sen var det dags att åka och jobba. Men med gott samvete när Mimmi fått sin härliga promenad.


Av Majvor - 27 augusti 2008 23:21

Nu när små york valparna börjar vara med i familjen (i valphage)i köket och hallen, ja då blir det mycket för Mimmi att hålla koll på. Hon springer mellan dom två valphagarna och tittar och nosar för fullt.

Det gäller att ha full koll och vara med henne så hon sakta får vänja sig vid att det blir några till som tillhör flocken. Men flock ledaren Sassa bor ju sedan en tid hos några vänner till mig och Carrie som står på tur har inte alls tagit över rollen som ledare. Bara om någon kommer för nära dörren till rummet där hon för tillfället bor med sina småttingar. Men för övrigt smyger hon runt lite som hon känner för. Men på kvällen när alla andra fyrbenta har intagit plats för natten ja då ska fröken Carrie börja tassa runt. En aningen irriterande när det är sent och man vet att man bör få gå och sova ......

Men är man Svensk Utställnings Champion och min första till råga på allt då får man ju ha lite egna vanor......hon är ju så liten och go......

När hon lullat runt ett tag kommer hon upp till mig i sängen och vi kan somna gott tillsammans.

Tänk vad trist livet skulle vara utan hundar.......


Av Majvor - 26 augusti 2008 14:52

Måste ju bara visa en bild på Mimmi och Rambo. Mimmi har det körigt nu med alla yorkar i huset. Fast Rambo kan man ju busa lite med. Men valparna vad ska man ha dom till verkar Mimmi tänka. Hon är super nyfiken och vill nosa på dom. Det gäller att hålla koll så hon inte skrämmer valparna. Dom är ju lika nyfikna på henne som hon på dom.

Av Majvor - 24 augusti 2008 23:30

Rambo är hemma här några dagar och det gillar Mimmi hon vill att dom ska leka. Mimmi o Stinki brukar leka, men Rambo är inte riktigt lika intresserad. Man blir ju lite orolig när Mimmi petar med tassen på Rambo och det ser ut som hon säger kom igen nu grabben nu springer vi........

Av Majvor - 18 augusti 2008 22:17

Fy vad tråkigt med regn och åter regn. Jag som skulle göra fler cykelutflykter med Stinki. Men det gör vi när det är lite torrare ute, han får ju inte bli kall min Nordiska Utställnings Champion.

Men vanliga promenader blir det ju och sen blir det torr blåsning med fönen, men det slipper Mimmi hon tål ju lite mer än vad en liten york gör.

Tänkte ta Mimmi med ut och leta lite kantareller, har man tur så hjälper hon till att leta.  :-)  hoppas kan man ju alltid.

Av Majvor - 15 augusti 2008 19:08

Mimmi har nu blivit 2 år och är en väldigt vacker jakt Golden.

Jag är så stolt över henne, fast det är jag ju med alla mina hundar. :-)

Kanske får Mimmi bli mamma någon gång till små söta goldis valpar, ja vi får se hur vi gör..........

Av Majvor - 6 augusti 2008 19:41

Idag tog jag med mig Stinki på cykeltur, det gick betydligt bättre än jag hade hoppats på. Ja det var ju jag som cyklade och Stinki sprang bredvid, om nu någon skulle tro något annat. :-)

Stinki är en pigg och livlig york kille så jag kände för att testa hur han skulle tycka om att få röra på sig bredvid en cykel. Han sprang så fint och verkade gilla att det var bara vi två som var ute på tu man hand.

Det blev en kort tur för han är ju lite ovan ännu, men fler turer kommer det att bli, nyttigt för oss båda.

Av Majvor - 5 augusti 2008 00:55

Nu har Mimmis golden kompis Hoby kommit hem från semestern, så idag blev det genmensam promenad. Gissa om dom var glada att ses igen. Pontus var med som vanligt och även han träffade lite hund kompisar i skogen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards