Alla inlägg under augusti 2010

Av Majvor - 29 augusti 2010 21:31

  

Higgins o Mimmi poserat snyggt framför kameran. Nu har vi en väntans tid framför oss någon gång i oktober blir det tillökning för Mimmi.

Först blir det några förväntans fulla veckor sen när valpningen närmar sig ja då kommer lite oro för man vill ju att allt ska gå bra, super spännande blir det iallafall. Har ju Vera efter samma föräldrar en tik som är otroligt fin.

Av Majvor - 27 augusti 2010 20:32

Mimmi är parad med denna snygga Golden Hane, tack Lisa att jag fick låna bilden på honom. Han är ju så super fin.  

Av Majvor - 26 augusti 2010 22:40

I lördags den 21var det utställning i Eskilstuna, Ingrid skulle ställa Mina Yorkar Paolo Roberto "Milton". Vi hade pratat om det tidigare när det var dags för anmälan, tvyärr var jag på semester i Dalarna och hälsade på barnbarnet som fyllde 10 år så hur mycket jag än ville så kunde jag inte vara med denna lördag.

Idag har jag fått rapport från Ingrid och vi hade en sån tur att Katrin från Rosengårdens kennel var på plats och ställde egna hundar. Ett jätte tack säger jag till Katrin som hjälpte Ingrid med uppsättningen på huvudet på Milton. Det var första utställningen för Milton så vi får se hur det blir framöver. Jätte kul om dom fortsätter men valet är fritt för Miltons matte Ingrid. Placeringen det blev en Tredje plats.


Av Majvor - 24 augusti 2010 23:28

Mimmi fortsätter att besöka Higgins, nu har det blivit några parningar så det är bara att hoppas att det blir småttingar någon gång i oktober.

För Veras del är det dags att beställa tid för 1 års röntgen, ja det blir oxå spännande att få veta vad Mimmis avkommor som nu fyllt 1 år nyligen kommer att rapportera in vad deras resultat blivit vid röntgen. Med andra ord en spännande höst.

Och Syskon träff ska det bli någon gång i september datum bestämmer vi nu i dagarna.


Av Majvor - 21 augusti 2010 22:28

Mimmi är hos sitt Herr sällskap nu i veckan, imorgon ska jag åka och hämta henne. Nu hoppas vi att det har varit givande dagar, längtar verkligen till nästa valpkull som då blir små Goldisar.

Av Majvor - 21 augusti 2010 22:24

Nu har ännu en yorkvalp flyttat till sitt nya hem, han har precis blivit 5 månader.

Lille Kalle som han nu heter har nu en ny york kompis som är lite över året.

Fick rapport igår att båda killarna lekte och trivdes kanon bra tillsammans.

Jag tror det blir många härliga stunder som deras matte kommer att få uppleva.

Lycka till säger vi från Kennel Mina Yorkar

Av Majvor - 14 augusti 2010 23:23

Mimmi och Vera mina två Jakt Golden är nu igång och löper båda två. Själv har jag varit bort rest ett tag och har idag kommit hem och Mimmi o Vera kom så klart hem från sin semester vistelse där dom var när jag var borta. Kärt återseende med andra ord vet inte vem  av oss som blev gladast hundarna eller jag. Tack till sonen och sonhustrun som ställde upp när jag som bäst behövde hundvakt.

Av Majvor - 12 augusti 2010 21:48

  

Min älskade Mimmi som är en super fin Jakt Golden har nu börjat löpa. Snart är det dax för henne att åka och besöka en mycket snygg och härliga Jakt Golden hane vid namn Higgins. Förra kullen blev super bra och otroligt fina valpar vilket gör att vi kör en repris av samma kombination. Jag har ju kvar Vera som föddes förra året och som jag är super nöjd med. Det blir en spännande höst med andra ord....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards